Випуск 23

25.02.2014 10:39

Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»: збірник наукових праць. – Переяслав-Хмельницький, 2011. – Вип. 23. – 452 с.

Рик С. НАУКОВИЙ ПОСТУП СКОВОРОДИНІВСЬКОГО ВИШУ  3

Андрусь О. ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ПІДХОДИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ НАВЧАННЯ ЕКОНОМІЧНИХ ДИСЦИПЛІН У ТЕХНІЧНИХ УНІВЕРСИТЕТАХ 13

Андрющенко Т. ФОРМУВАННЯ В ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ ЖИТТЄВИХ НАВИЧОК  18

Багно Ю. ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АНАЛІЗ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ В ОСВІТНІЙ СИСТЕМІ УКРАЇНИ (20-І РОКИ ХХ СТ.)    23

Безпалько О. РИЗИКИ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ПІДЛІТКІВ У СУЧАСНИХ УКРАЇНСЬКИХ РЕАЛІЯХ   27

Бишевець Н. ОСНОВНІ КОМПОНЕНТИ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ  30

Бірюкова П., Василенко Ю. ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЛЬНИЙ СУПРОВІД НАВЧАЛЬНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СУЧАСНИХ ШКОЛЯРІВ   34

Василенко Я. ФАКТОРИ РИЗИКУ КОРОТКОЗОРОСТІ В СУЧАСНИХ ШКОЛЯРІВ ТА ШЛЯХИ ЇЇ ПРОФІЛАКТИКИ І КОРЕКЦІЇ    38

Веретенко Т. БЕЗПЕЧНЕ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ В УМОВАХ КРЕДИТНО-МОДУЛЬНОЇ СИСТЕМИ  42

Войтовська О. ФОРМУВАННЯ ЗНАНЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ З ДИСЦИПЛІНИ «БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ» У ПРОЦЕСІ

ВИВЧЕННЯ МЕДИКО-БІОЛОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН  46

Глоба О, Нікітюк Н. ФІЗІОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ВПЛИВУ ВАЖКИХ МЕТАЛІВ НА РОСЛИНИ 51

Горденко С. СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ АЛКОГОЛІЗМУ ТА НАРКОМАНІЇ    59

Горяна Л. ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ В УЧАСНИКІВ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ БЕЗПЕЧНОГО ПОВОДЖЕННЯ НА ТРАНСПОРТІ   64

Данилко М. СУЧАСНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ У ФІЗИЧНОМУ ВДОСКОНАЛЕННІ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ 68

Данилко В., Данилко М. БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ТА КОРЕКЦІЯ ФІЗИЧНОГО СТАНУ УЧНІВ СТАРШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ   72

Денисюк О. ОРГАНІЗАЦІЯ БЕЗПЕЧНОГО СЕРЕДОВИЩА ДЛЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ (В УМОВАХ СІМ’Ї)   78

Єрічева Т. СИСТЕМА ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ З ПИТАНЬ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ ВНЗ    82

Заліський А. ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ – ЗАПОРУКА МОДЕРНІЗАЦІЇ ТА ГУМАНІЗАЦІЇ СИСТЕМИ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ  86

Заплатинський В. ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ОСВІТИ З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ НА ОСНОВІ ПОРІВНЯЛЬНОГО АНАЛІЗУ ВСЕУКРАЇНСЬКИХ ТИПОВИХ НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМ ДЛЯ ВИЩОЇ ШКОЛИ  90

Захаріна Є. ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ В МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДО ВПРОВАДЖЕННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ШКОЛЯРІВ  95

Зеленська О. ПРОБЛЕМИ МУЛЬТИКУЛЬТУРАЛІЗМУ В ПІДГОТОВЦІ ПОЛІЦЕЙСЬКИХ У США  99

Золочевський В. ФОРМУВАННЯ У СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ НАВИЧОК СТВОРЕННЯ БЕЗПЕЧНИХ УМОВ ДЛЯ САМОСТІЙНИХ ЗАНЯТЬ ФІЗИЧНИМ ВИХОВАННЯМ І СПОРТОМ    105

Кебкало Т. ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ І БЕЗПЕЧНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ЇЇ ІСНУВАННЯ В КОНТЕКСТІ ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГО-ВАЛЕОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ   109

Коженевски Л. Ф. ЧЕРНОБЫЛЬ И КУЛЬТУРА БЕЗОПАСНОСТИ – ЦЕЛИ НЕПРЕРЫВНОГО ОБРАЗОВАНИЯ  116

Кривопішин О. БЕЗПЕКА РУХУ НА ЗАЛІЗНИЧНОМУ ТРАНСПОРТІ (ДРУГА ПОЛОВИНА ХІХ – ПОЧАТОК ХХ СТ.)   122

Куйбіда В., Чернов Б., Лопатинська В. БІОРИЗИКИ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ ПІД ЧАС ПРОХОДЖЕННЯ ПОЛЬОВОЇ ПРАКТИКИ: НАУКОВІ ТА НАРОДНІ УЯВЛЕННЯ  128

Лохвицька Л. ФОРМУВАННЯ ОСНОВ БЕЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ В ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ (НА МАТЕРІАЛІ ВИКОРИСТАННЯ ПОЛЬСЬКОЇ НАРОДНОЇ ЛІТЕРАТУРИ)    134

Муромцев М. САНІТАРНО-ЕКОЛОГІЧНИЙ СТАН ПІДТОПЛЕНИХ ЗЕМЕЛЬ  139

Мушка О. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ У КИЇВСЬКИХ КОМЕРЦІЙНИХ УЧИЛИЩАХ НА ПОЧАТКУ ХХ СТ  142

Нікітчина С. ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОГО, ФІЗИЧНОГО І ДУХОВНОГО ЗДОРОВ’Я УКРАЇНСЬКОЇ МОЛОДІ ЗАСОБАМИ ЕТНОВИХОВАННЯ І ГРОМАДСЬКОЇ СОЦІАЛІЗАЦІЇ  147

Нікітчина С., Білоусько Л., Мусаєва Н. ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ У СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ ХУДОЖНЬОЇ ТВОРЧОСТІ ЗАСОБАМИ ПЕЙЗАЖНОГО ЖАНРУ ЖИВОПИСУ  151

Нікітчин О. СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО ЗДОРОВ’Я СТУДЕНТІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ  157

Паламарчук Л. УКРАЇНСЬКА ЕТНОПЕДАГОГІКА ПРО ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ   162

Палієнко О. ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК БІОЛОГІЧНИХ РИТМІВ РІЗНИХ ЧАСТОТ У ЛЮДИНИ  167

Пангелова Н. АНАЛІЗ СУЧАСНИХ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ДОШКІЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ РОСІЇ  171

Петренко І., Данилко М. ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ ПОБУДОВИ НАВЧАЛЬНО-ТРЕНУВАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ЮНИХ СПОРТСМЕНІВ  175

Підборський Ю. СУТНІСТЬ ПРОБЛЕМИ СТАТЕВИХ ВЗАЄМОВІДНОСИН У КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ ЗАВДАНЬ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ  180

Полька Н., Гозак С. ГІГІЄНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УМОВ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ У ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ   186

Попенко О. ІННОВАЦІЙНА ОСОБИСТІСТЬ – НЕОБХІДНА УМОВА РОЗВИТКУ ОСВІТИ ХХІ СТОЛІТТЯ  191

Порев С., Порева Г. ПРОБЛЕМИ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОЇ ТА ІНТЕГРАТИВНОЇ МЕТОДОЛОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ УНІВЕРСИТЕТІВ  195

Розсоха А. ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ПРИРОДНИЧОЇ ОСВІТИ З ПИТАНЬ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ  203

Саєнко Н. КУЛЬТУРОЛОГІЧНА СПРЯМОВАНІСТЬ РОЗВИТКУ ОСВІТИ В СУЧАСНИХ СОЦІОКУЛЬТУРНИХ УМОВАХ  207

Сергійчук О. СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ МОЛОДІ В КОНТЕКСТІ МОЛОДІЖНОЇ ПОЛІТИКИ  212

Ситніков О. СТРАТЕГІЯ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ШКОЛИ   215

Снітко М. СУЧАСНИЙ СТАН СФОРМОВАНОСТІ БЕЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛІТКІВ В ІНТЕРНЕТ-МЕРЕЖІ   223

Старченко М. БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ В ТОТАЛІТАРНОМУ СУСПІЛЬСТВІ: ПОЛІТИЧНІ АСПЕКТИ. ІСТОРІОГРАФІЯ   228

Таірова Т. ПРОБЛЕМА БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ МОЛОДІ В СУЧАСНИХ УМОВАХ  234

Ткаченко Л. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ СИСТЕМИ ВЗАЄМОДІЇ СОЦІАЛЬНИХ ІНСТИТУТІВ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ УЧНІВ  239

Товкун Л. РЕПРОДУКТИВНЕ ЗДОРОВ’Я СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ: СУЧАСНИЙ СТАН ПРОБЛЕМИ  243

Фесенко Т. НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКА РОБОТА ЗІ СТИЛІСТИКИ В КОНТЕКСТІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МОЛОДШОГО РЕДАКТОРА, КОРЕКТОРА  249

Фоменко Н. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ ЯКОСТІ ТУРИСТСЬКОЇ ОСВІТИ     253

Хмельницька Н. ВПЛИВ ТЕХНОГЕННИХ ДЖЕРЕЛ РАДІАЦІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ  259

Царук В. ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ У МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ  264

Шаповал Л., Бондаренко Р. БІОПОШКОДЖЕННЯ, СПРИЧИНЕНІ ЖИВИМИ ОРГАНІЗМАМИ, ЯК ФАКТОР РИЗИКУ ДЛЯ ЛЮДИНИ  269

Шапран О. СУТНІСТЬ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА ОСОБЛИВОСТІ ЇХ ВИКОРИСТАННЯ У ВИЩІЙ ШКОЛІ    273

Шапран Ю. ВИКОРИСТАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ БІОЛОГІЇ  277

Шатковська А. ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ДО ВИКЛАДАННЯ ПРЕДМЕТІВ СОЦІАЛЬНО-ГУМАНІТАРНОГО ЦИКЛУ  282

Шахненко В. ІСТОРИЧНІ, СОЦІАЛЬНІ ТА ПЕДАГОГІЧНІ ПРИЧИНИ РУЙНАЦІЇ ЗДОРОВ’Я УЧНІВ ВІТЧИЗНЯНОЇ ШКОЛИ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ ЇЇ РОЗВИТКУ   286

Шульга М., Закопайло С. ПОПЕРЕДЖЕННЯ Й ЛОКАЛІЗАЦІЯ ТРАВМ, ТРЕНУВАННЯ ТРАВМОВАНИХ БІГУНІВ  293

Власов Г. ОЦІНКА РІВНЯ СФОРМОВАНОСТІ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ   297

Волненко Н., Литвиненко В., Покотило В. СТРАТИФИКАЦИЯ ФАКТОРОВ РИСКА В ФОРМИРОВАНИИ ЗДОРОВОГО ОБРАЗА ЖИЗНИ ЧЕЛОВЕКА  302

Гармаш Л. ШКІДЛИВІ ЗВИЧКИ У ПІДЛІТКІВ ЯК ПРОЯВ ДЕВІАНТНОЇ ПОВЕДІНКИ   307

Гриценко В. ВПЛИВ СІМ’Ї НА ФОРМУВАННЯ САМОТНОСТІ СТАРШИХ ПІДЛІТКІВ  312

Карпенко М. НАУКОВІ ПОГЛЯДИ ВЧЕНИХ АН УРСР ЩОДО РАДІАЦІЙНОЇ БЕЗПЕКИ НА ЧАЕС  317

 Коцур Н. ПСИХІЧНЕ ЗДОРОВ’Я СУЧАСНИХ ШКОЛЯРІВ: МЕДИЧНІ ТА ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ   321 

Маруненко І. ЗБЕРЕЖЕННЯ ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ’Я СТУДЕНТІВ ЯК ПОКАЗНИК ЇХ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ   327

Онищенко Н. ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ В СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО КОРЕКЦІЇ ДЕВІАНТНОЇ ПОВЕДІНКИ МОЛОДІ   331

Погоріла І. ЗДОРОВ’Я СТУДЕНТА ЯК ФАКТОР УСПІШНОЇ МАЙБУТНЬОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ   336

Соболєва С. ЗДОРОВ’Я СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ ЯК СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА     339

Цимбал С. НАВЧАННЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ ЗА МОДЕЛЛЮ ПРИРОДНОГО РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ В ОНТОГЕНЕЗІ ЗА ДОПОМОГОЮ ІЛПТ   344

Шапаєва О., Гаркавий С., Коршун М., Стасюк Л., Баранова М., Бевз Р. ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ ПОЗИТИВНОЇ МОТИВАЦІЇ ДО ВИВЧЕННЯ ПРЕДМЕТІВ ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ ЗАСІБ ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗДОРОВ’Я МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ  349

Вороновська Л. СУТНІСНІ РИСИ ЛЮДИНИ В ПРОЦЕСІ ЇЇ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ЯК НАСЛІДОК ВЗАЄМОДІЇ СОЦІАЛЬНОГО І БІОЛОГІЧНОГО  353

Гаєвська О. ЗАГАЛЬНОЦИВІЛІЗАЦІЙНІСТЬ У СУЧАСНІЙ НАУЦІ СОЦІАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ    358

Коженевски Л. Ф. БЕЗПЕКА ЯК ОСНОВНЕ ПРАВО ЛЮДИНИ     363

Коцур В. РОЛЬ ПРИКОРДОННОЇ МІСІЇ ЄС «EUBAM» У ПІДТРИМАННІ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ НА ПРИДНІСТРОВСЬКІЙ ДІЛЯНЦІ МІЖДЕРЖАВНОГО КОРДОНУ УКРАЇНИ І МОЛДОВИ  371

Коцур Д. ВИКОРИСТАННЯ НЕЙРОННИХ МЕРЕЖ ДЛЯ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ЛЮДИНИ   380

Крилова С. ГЛАМУРНІСТЬ ЯК ПІДМІНА КРАСИ В СУЧАСНОМУ СУСПІЛЬСТВІ .  384

Малинка Ю. ПРОБЛЕМА РОЗУМІННЯ СУТНОСТІ ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА    389

Порев С. ПРОБЛЕМИ ТРАНСФОРМАЦІЇ НАУКОВОГО ВИРОБНИЦТВА ЗНАНЬ  395

Прудченко І. КОНЦЕПЦІЯ ПЕДАГОГІЧНОГО ЗМІСТУ ЗНАННЯ ЛІ ДЖ. ШУЛЬМАНА   405

Рик С. СОЦІАЛЬНО-ФІЛОСОФСЬКІ ВИМІРИ ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ  409

Рубан А. ЕТНОПОЛІТИЧНІ КОНФЛІКТИ: СУТНІСТЬ ТА ШЛЯХИ ПОДОЛАННЯ  413

Шпиталь М. ФІЛОСОФСЬКЕ РОЗУМІННЯ ЛЮДИНИ ЯК БЕЗКОНЕЧНОЇ ЦІННОСТІ В ДЕМОГРАФІЧНИХ ПРАЦЯХ АКАДЕМІКА М.В.ПТУХИ (1884–1961)     418

Якуба В. ВНЕСОК ПРОФЕСОРА М. М. НОВИКОВА (1933–2007) У ФІЗИЧНЕ МАТЕРІАЛОЗНАВСТВО  (ВИВЧЕННЯ СТРУКТУРНОЇ ДОСКОНАЛОСТІ КРИСТАЛІЧНИХ РЕЧОВИН,  РЕНТГЕНОДИФРАКТОМЕТРИЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ)  423

 Коновалова Я. МІЖНАРОДНА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ «БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ І ОХОРОНА ЗДОРОВ'Я ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ ХХІ СТОРІЧЧЯ: СУЧАСНИЙ СТАН ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ», 14–15 вересня 2011 р   429 

Рик С. ПЕДАГОГІКА ВИЩОЇ ШКОЛИ: МЕТОДОЛОГІЯ, ТЕОРІЯ, ТЕХНОЛОГІЇ  430

Богатирьова К. ТІ, ЩО КЛИЧУТЬ ДО ВІЧНОГО   434

КОЦУР Н.І. СТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТОК ГІГІЄНІЧНОЇ НАУКИ В УКРАЇНІ: ШЛЯХ КРІЗЬ ЕПОХИ І СОЦІАЛЬНІ ПОТРЯСІННЯ (ДРУГА ПОЛОВИНА ХІХ – 20-і рр. ХХ СТОЛІТТЯ)     437

Назад