Гуманітарний вісник ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди»: збірник наукових праць. – Переяслав-Хмельницький, 2011. – Вип. 23. – 452 с.
Рик С. НАУКОВИЙ ПОСТУП СКОВОРОДИНІВСЬКОГО ВИШУ 3
Андрусь О. ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ПІДХОДИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ НАВЧАННЯ ЕКОНОМІЧНИХ ДИСЦИПЛІН У ТЕХНІЧНИХ УНІВЕРСИТЕТАХ 13
Андрющенко Т. ФОРМУВАННЯ В ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ ЖИТТЄВИХ НАВИЧОК 18
Багно Ю. ІСТОРИКО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АНАЛІЗ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ В ОСВІТНІЙ СИСТЕМІ УКРАЇНИ (20-І РОКИ ХХ СТ.) 23
Безпалько О. РИЗИКИ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ПІДЛІТКІВ У СУЧАСНИХ УКРАЇНСЬКИХ РЕАЛІЯХ 27
Бишевець Н. ОСНОВНІ КОМПОНЕНТИ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ВЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ 30
Бірюкова П., Василенко Ю. ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЛЬНИЙ СУПРОВІД НАВЧАЛЬНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СУЧАСНИХ ШКОЛЯРІВ 34
Василенко Я. ФАКТОРИ РИЗИКУ КОРОТКОЗОРОСТІ В СУЧАСНИХ ШКОЛЯРІВ ТА ШЛЯХИ ЇЇ ПРОФІЛАКТИКИ І КОРЕКЦІЇ 38
Веретенко Т. БЕЗПЕЧНЕ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ В УМОВАХ КРЕДИТНО-МОДУЛЬНОЇ СИСТЕМИ 42
Войтовська О. ФОРМУВАННЯ ЗНАНЬ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ З ДИСЦИПЛІНИ «БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ» У ПРОЦЕСІ
ВИВЧЕННЯ МЕДИКО-БІОЛОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН 46
Глоба О, Нікітюк Н. ФІЗІОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ВПЛИВУ ВАЖКИХ МЕТАЛІВ НА РОСЛИНИ 51
Горденко С. СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ АЛКОГОЛІЗМУ ТА НАРКОМАНІЇ 59
Горяна Л. ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ В УЧАСНИКІВ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ БЕЗПЕЧНОГО ПОВОДЖЕННЯ НА ТРАНСПОРТІ 64
Данилко М. СУЧАСНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ У ФІЗИЧНОМУ ВДОСКОНАЛЕННІ СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ 68
Данилко В., Данилко М. БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ТА КОРЕКЦІЯ ФІЗИЧНОГО СТАНУ УЧНІВ СТАРШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ 72
Денисюк О. ОРГАНІЗАЦІЯ БЕЗПЕЧНОГО СЕРЕДОВИЩА ДЛЯ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ (В УМОВАХ СІМ’Ї) 78
Єрічева Т. СИСТЕМА ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ З ПИТАНЬ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ ВНЗ 82
Заліський А. ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ – ЗАПОРУКА МОДЕРНІЗАЦІЇ ТА ГУМАНІЗАЦІЇ СИСТЕМИ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ 86
Заплатинський В. ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ОСВІТИ З БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ НА ОСНОВІ ПОРІВНЯЛЬНОГО АНАЛІЗУ ВСЕУКРАЇНСЬКИХ ТИПОВИХ НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМ ДЛЯ ВИЩОЇ ШКОЛИ 90
Захаріна Є. ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ МОТИВАЦІЇ В МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ДО ВПРОВАДЖЕННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРЕЖУВАЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ ШКОЛЯРІВ 95
Зеленська О. ПРОБЛЕМИ МУЛЬТИКУЛЬТУРАЛІЗМУ В ПІДГОТОВЦІ ПОЛІЦЕЙСЬКИХ У США 99
Золочевський В. ФОРМУВАННЯ У СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ НАВИЧОК СТВОРЕННЯ БЕЗПЕЧНИХ УМОВ ДЛЯ САМОСТІЙНИХ ЗАНЯТЬ ФІЗИЧНИМ ВИХОВАННЯМ І СПОРТОМ 105
Кебкало Т. ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ І БЕЗПЕЧНЕ СЕРЕДОВИЩЕ ЇЇ ІСНУВАННЯ В КОНТЕКСТІ ФОРМУВАННЯ ЕКОЛОГО-ВАЛЕОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ 109
Коженевски Л. Ф. ЧЕРНОБЫЛЬ И КУЛЬТУРА БЕЗОПАСНОСТИ – ЦЕЛИ НЕПРЕРЫВНОГО ОБРАЗОВАНИЯ 116
Кривопішин О. БЕЗПЕКА РУХУ НА ЗАЛІЗНИЧНОМУ ТРАНСПОРТІ (ДРУГА ПОЛОВИНА ХІХ – ПОЧАТОК ХХ СТ.) 122
Куйбіда В., Чернов Б., Лопатинська В. БІОРИЗИКИ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ ПІД ЧАС ПРОХОДЖЕННЯ ПОЛЬОВОЇ ПРАКТИКИ: НАУКОВІ ТА НАРОДНІ УЯВЛЕННЯ 128
Лохвицька Л. ФОРМУВАННЯ ОСНОВ БЕЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ В ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ (НА МАТЕРІАЛІ ВИКОРИСТАННЯ ПОЛЬСЬКОЇ НАРОДНОЇ ЛІТЕРАТУРИ) 134
Муромцев М. САНІТАРНО-ЕКОЛОГІЧНИЙ СТАН ПІДТОПЛЕНИХ ЗЕМЕЛЬ 139
Мушка О. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ У КИЇВСЬКИХ КОМЕРЦІЙНИХ УЧИЛИЩАХ НА ПОЧАТКУ ХХ СТ 142
Нікітчина С. ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОГО, ФІЗИЧНОГО І ДУХОВНОГО ЗДОРОВ’Я УКРАЇНСЬКОЇ МОЛОДІ ЗАСОБАМИ ЕТНОВИХОВАННЯ І ГРОМАДСЬКОЇ СОЦІАЛІЗАЦІЇ 147
Нікітчина С., Білоусько Л., Мусаєва Н. ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ У СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ ХУДОЖНЬОЇ ТВОРЧОСТІ ЗАСОБАМИ ПЕЙЗАЖНОГО ЖАНРУ ЖИВОПИСУ 151
Нікітчин О. СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО ЗДОРОВ’Я СТУДЕНТІВ ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ 157
Паламарчук Л. УКРАЇНСЬКА ЕТНОПЕДАГОГІКА ПРО ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗДОРОВ’Я ДІТЕЙ 162
Палієнко О. ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК БІОЛОГІЧНИХ РИТМІВ РІЗНИХ ЧАСТОТ У ЛЮДИНИ 167
Пангелова Н. АНАЛІЗ СУЧАСНИХ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ДОШКІЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ РОСІЇ 171
Петренко І., Данилко М. ВІКОВІ ОСОБЛИВОСТІ ПОБУДОВИ НАВЧАЛЬНО-ТРЕНУВАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ ЮНИХ СПОРТСМЕНІВ 175
Підборський Ю. СУТНІСТЬ ПРОБЛЕМИ СТАТЕВИХ ВЗАЄМОВІДНОСИН У КОНТЕКСТІ СУЧАСНИХ ЗАВДАНЬ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ 180
Полька Н., Гозак С. ГІГІЄНІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УМОВ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ДІТЕЙ У ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ 186
Попенко О. ІННОВАЦІЙНА ОСОБИСТІСТЬ – НЕОБХІДНА УМОВА РОЗВИТКУ ОСВІТИ ХХІ СТОЛІТТЯ 191
Порев С., Порева Г. ПРОБЛЕМИ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОЇ ТА ІНТЕГРАТИВНОЇ МЕТОДОЛОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ УНІВЕРСИТЕТІВ 195
Розсоха А. ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ПРИРОДНИЧОЇ ОСВІТИ З ПИТАНЬ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ 203
Саєнко Н. КУЛЬТУРОЛОГІЧНА СПРЯМОВАНІСТЬ РОЗВИТКУ ОСВІТИ В СУЧАСНИХ СОЦІОКУЛЬТУРНИХ УМОВАХ 207
Сергійчук О. СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ МОЛОДІ В КОНТЕКСТІ МОЛОДІЖНОЇ ПОЛІТИКИ 212
Ситніков О. СТРАТЕГІЯ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ПРОФЕСІЙНОЇ ШКОЛИ 215
Снітко М. СУЧАСНИЙ СТАН СФОРМОВАНОСТІ БЕЗПЕЧНОЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛІТКІВ В ІНТЕРНЕТ-МЕРЕЖІ 223
Старченко М. БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ В ТОТАЛІТАРНОМУ СУСПІЛЬСТВІ: ПОЛІТИЧНІ АСПЕКТИ. ІСТОРІОГРАФІЯ 228
Таірова Т. ПРОБЛЕМА БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ МОЛОДІ В СУЧАСНИХ УМОВАХ 234
Ткаченко Л. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ СИСТЕМИ ВЗАЄМОДІЇ СОЦІАЛЬНИХ ІНСТИТУТІВ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ УЧНІВ 239
Товкун Л. РЕПРОДУКТИВНЕ ЗДОРОВ’Я СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ: СУЧАСНИЙ СТАН ПРОБЛЕМИ 243
Фесенко Т. НАУКОВО-ДОСЛІДНИЦЬКА РОБОТА ЗІ СТИЛІСТИКИ В КОНТЕКСТІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МОЛОДШОГО РЕДАКТОРА, КОРЕКТОРА 249
Фоменко Н. ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ДОСЛІДЖЕННЯ ЯКОСТІ ТУРИСТСЬКОЇ ОСВІТИ 253
Хмельницька Н. ВПЛИВ ТЕХНОГЕННИХ ДЖЕРЕЛ РАДІАЦІЇ НА ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ 259
Царук В. ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ У МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ 264
Шаповал Л., Бондаренко Р. БІОПОШКОДЖЕННЯ, СПРИЧИНЕНІ ЖИВИМИ ОРГАНІЗМАМИ, ЯК ФАКТОР РИЗИКУ ДЛЯ ЛЮДИНИ 269
Шапран О. СУТНІСТЬ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА ОСОБЛИВОСТІ ЇХ ВИКОРИСТАННЯ У ВИЩІЙ ШКОЛІ 273
Шапран Ю. ВИКОРИСТАННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ БІОЛОГІЇ 277
Шатковська А. ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ДО ВИКЛАДАННЯ ПРЕДМЕТІВ СОЦІАЛЬНО-ГУМАНІТАРНОГО ЦИКЛУ 282
Шахненко В. ІСТОРИЧНІ, СОЦІАЛЬНІ ТА ПЕДАГОГІЧНІ ПРИЧИНИ РУЙНАЦІЇ ЗДОРОВ’Я УЧНІВ ВІТЧИЗНЯНОЇ ШКОЛИ НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ ЇЇ РОЗВИТКУ 286
Шульга М., Закопайло С. ПОПЕРЕДЖЕННЯ Й ЛОКАЛІЗАЦІЯ ТРАВМ, ТРЕНУВАННЯ ТРАВМОВАНИХ БІГУНІВ 293
Власов Г. ОЦІНКА РІВНЯ СФОРМОВАНОСТІ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ 297
Волненко Н., Литвиненко В., Покотило В. СТРАТИФИКАЦИЯ ФАКТОРОВ РИСКА В ФОРМИРОВАНИИ ЗДОРОВОГО ОБРАЗА ЖИЗНИ ЧЕЛОВЕКА 302
Гармаш Л. ШКІДЛИВІ ЗВИЧКИ У ПІДЛІТКІВ ЯК ПРОЯВ ДЕВІАНТНОЇ ПОВЕДІНКИ 307
Гриценко В. ВПЛИВ СІМ’Ї НА ФОРМУВАННЯ САМОТНОСТІ СТАРШИХ ПІДЛІТКІВ 312
Карпенко М. НАУКОВІ ПОГЛЯДИ ВЧЕНИХ АН УРСР ЩОДО РАДІАЦІЙНОЇ БЕЗПЕКИ НА ЧАЕС 317
Коцур Н. ПСИХІЧНЕ ЗДОРОВ’Я СУЧАСНИХ ШКОЛЯРІВ: МЕДИЧНІ ТА ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ АСПЕКТИ 321
Маруненко І. ЗБЕРЕЖЕННЯ ПСИХІЧНОГО ЗДОРОВ’Я СТУДЕНТІВ ЯК ПОКАЗНИК ЇХ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ 327
Онищенко Н. ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ В СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ДО КОРЕКЦІЇ ДЕВІАНТНОЇ ПОВЕДІНКИ МОЛОДІ 331
Погоріла І. ЗДОРОВ’Я СТУДЕНТА ЯК ФАКТОР УСПІШНОЇ МАЙБУТНЬОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ 336
Соболєва С. ЗДОРОВ’Я СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ ЯК СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНА ПРОБЛЕМА 339
Цимбал С. НАВЧАННЯ ІНШОМОВНОГО МОВЛЕННЯ ЗА МОДЕЛЛЮ ПРИРОДНОГО РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ В ОНТОГЕНЕЗІ ЗА ДОПОМОГОЮ ІЛПТ 344
Шапаєва О., Гаркавий С., Коршун М., Стасюк Л., Баранова М., Бевз Р. ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ ПОЗИТИВНОЇ МОТИВАЦІЇ ДО ВИВЧЕННЯ ПРЕДМЕТІВ ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ ЗАСІБ ЗБЕРЕЖЕННЯ ЗДОРОВ’Я МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ 349
Вороновська Л. СУТНІСНІ РИСИ ЛЮДИНИ В ПРОЦЕСІ ЇЇ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ЯК НАСЛІДОК ВЗАЄМОДІЇ СОЦІАЛЬНОГО І БІОЛОГІЧНОГО 353
Гаєвська О. ЗАГАЛЬНОЦИВІЛІЗАЦІЙНІСТЬ У СУЧАСНІЙ НАУЦІ СОЦІАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ 358
Коженевски Л. Ф. БЕЗПЕКА ЯК ОСНОВНЕ ПРАВО ЛЮДИНИ 363
Коцур В. РОЛЬ ПРИКОРДОННОЇ МІСІЇ ЄС «EUBAM» У ПІДТРИМАННІ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ НА ПРИДНІСТРОВСЬКІЙ ДІЛЯНЦІ МІЖДЕРЖАВНОГО КОРДОНУ УКРАЇНИ І МОЛДОВИ 371
Коцур Д. ВИКОРИСТАННЯ НЕЙРОННИХ МЕРЕЖ ДЛЯ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ЛЮДИНИ 380
Крилова С. ГЛАМУРНІСТЬ ЯК ПІДМІНА КРАСИ В СУЧАСНОМУ СУСПІЛЬСТВІ . 384
Малинка Ю. ПРОБЛЕМА РОЗУМІННЯ СУТНОСТІ ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА 389
Порев С. ПРОБЛЕМИ ТРАНСФОРМАЦІЇ НАУКОВОГО ВИРОБНИЦТВА ЗНАНЬ 395
Прудченко І. КОНЦЕПЦІЯ ПЕДАГОГІЧНОГО ЗМІСТУ ЗНАННЯ ЛІ ДЖ. ШУЛЬМАНА 405
Рик С. СОЦІАЛЬНО-ФІЛОСОФСЬКІ ВИМІРИ ЗДОРОВ’Я ЛЮДИНИ 409
Рубан А. ЕТНОПОЛІТИЧНІ КОНФЛІКТИ: СУТНІСТЬ ТА ШЛЯХИ ПОДОЛАННЯ 413
Шпиталь М. ФІЛОСОФСЬКЕ РОЗУМІННЯ ЛЮДИНИ ЯК БЕЗКОНЕЧНОЇ ЦІННОСТІ В ДЕМОГРАФІЧНИХ ПРАЦЯХ АКАДЕМІКА М.В.ПТУХИ (1884–1961) 418
Якуба В. ВНЕСОК ПРОФЕСОРА М. М. НОВИКОВА (1933–2007) У ФІЗИЧНЕ МАТЕРІАЛОЗНАВСТВО (ВИВЧЕННЯ СТРУКТУРНОЇ ДОСКОНАЛОСТІ КРИСТАЛІЧНИХ РЕЧОВИН, РЕНТГЕНОДИФРАКТОМЕТРИЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ) 423
Коновалова Я. МІЖНАРОДНА НАУКОВО-ПРАКТИЧНА КОНФЕРЕНЦІЯ «БЕЗПЕКА ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ І ОХОРОНА ЗДОРОВ'Я ДІТЕЙ ТА МОЛОДІ ХХІ СТОРІЧЧЯ: СУЧАСНИЙ СТАН ПРОБЛЕМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ», 14–15 вересня 2011 р 429
Рик С. ПЕДАГОГІКА ВИЩОЇ ШКОЛИ: МЕТОДОЛОГІЯ, ТЕОРІЯ, ТЕХНОЛОГІЇ 430
Богатирьова К. ТІ, ЩО КЛИЧУТЬ ДО ВІЧНОГО 434
КОЦУР Н.І. СТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТОК ГІГІЄНІЧНОЇ НАУКИ В УКРАЇНІ: ШЛЯХ КРІЗЬ ЕПОХИ І СОЦІАЛЬНІ ПОТРЯСІННЯ (ДРУГА ПОЛОВИНА ХІХ – 20-і рр. ХХ СТОЛІТТЯ) 437